Saturday, April 13, 2013

ဒိ႒ိဘယ္ကစျဖစ္

ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္ အက်ိဳးရွိတယ္ သူတပါးမၾကိဳက္ဘူး
ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္ အက်ိဳးရွိတယ္ သူတပါးၾကိဳက္တယ္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို္ယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ၄၅ ၀ါ ကာလပါတ္လုံး ဒီစကားႏွစ္မ်ိဳးတဲကို ေျပာသြားတာပါ ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္ အက်ိဳးလည္းရွိတယ္ သူတပါး မုန္းျခင္မုန္းပါေစ အခ်ိန္ကာလကို ၾကည့္ၿပီးေျပာပါတယ္ ေနာက္တစ္မ်ိးက ဟုတ္တယ္မွန္တယ္ အက်ိဳးရွိတယ္သူတပါးလည္း ႏွစ္သက္တယ္ ဒီစကားကိုလည္း ဆိုခြင့္ကာလကို မလြန္ေစဘဲ ေျပာပါတယ္ သစ္ပင္က သစ္ရြက္ေလးေတြ ေၾကြေနတာကို သစ္ရြက္ေၾကြေနတယ္လို႔ဘုရား မေျပာပါဘူး ဟုတ္လည္းဟုတ္ပါတယ္ မွန္လည္းမွန္ပါတယ္ ဒါေပမယ့္
အက်ိဳးမရွိလို႔ ဒီလိုစကားမ်ိဳး ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးမေျပာပါဘူး သစ္ရြက္ကေလးေတြ အနိစၥ ေရာက္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ အနိစၥ ကိုျပတဲ႔အတြက္ အက်ိဳးရွိပါတယ္ ့ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာျမတ္ၾကီးက သူတပါးမၾကိဳက္ဘဲ ဘာေၾကာင့္ေျပာရသလည္းဆိုေတာ့ ဒါေလးမွ သိမသြားရင္ ေတြ႔ရမယ့္ဒုကၡေတြကို ျမင္ၿပီးသနားလို႔ေျပာတာပါ အခုလည္း ဘုရားစကား ဆရာေတာ္ၾကီးေတြရဲ႔ စကားကို ငွားၿပီး ေဆြးေႏြး ပါ့မယ္ ၾကိဳက္တာေတြပါသလို ကိုယ္နဲ႔သဟဇာတ မျဖစ္တဲ့စကားလုန္းေတြလည္း ပါေကာင္း ပါ ပါလိမ့္မယ့္ ဒါေပမယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အားလုံးအေပၚအတူတူပါ ကိုယ့္ဘာသာကိုခ်စ္ရင္ ကိုယ္ဘာသာရဲ႔အႏွစ္ကဘာလည္းဆိုတာကို သိဘို႔လိုပါတယ္ သူခိုး၀င္မွာေၾကာက္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ျခံကို လုံေအာင္ကာရပါလိမ့္မယ္ ဗုဒ္ဓဘာသာဆိုတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းၾကီးကို ကာကြယ္ျခင္ရင္ေတာ့ ဗုဒ္ဓဘာသာရဲ႔ အႏွစ္တရားေတာ္ေတြ ကဘာလည္းဆိုတာကို သိကိုသိရပါ့မယ္ အေပၚယံေလးသိေနယုံေလာက္နဲ႔ မကာကြယ္နိဳင္ေသးပါဘူး ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကအသိမျမဲေသးလို႔ပါ ဥပမာ
၀ါဂြမ္းေလးကို ေတာင္ဘက္ကေလနဲ႔မွဳတ္လိုက္ရင္ ေျမာက္ဘက္ကိုေရြ႔ရတယ္ ေျမာက္ကဘက္မွဳတ္ လိုက္ရင္လည္း ေတာင္ဘက္ကိုလားရတယ္ ဒီလိုပါဘဲ ကိုယ္တိုင္ေသေသျခာျခာ မသိေသးရင္ သူမ်ားေျပာသမွ်နားေယာင္ၿပီး မတည္ညိမ္နိဳင္ ေသးပါဘူး ဒါေၾကာင့္ကိုယ္တိုင္တည္ညိမ္သူျဖစ္ေအာင္ အရင္ၾကိဳးစားရမွာပါ ကိုင္းဗ်ာ ေျခဆင္းစကားေတြမ်ားေနပါၿပီ လိုရင္းကိုသြားၾကပါစို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးက ေလဘနယ္ ေဒါသနယ္ ေမာဟနယ္က မထြက္နိဳင္ေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြပါ ပုထုဇဥ္ရဲ႔ စိတ္ထဲ မွ အရိယာစိတ္လုံး၀မေပၚနိုႈင္ပါဘူး ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က ဘယ္လိုပုထုဇဥ္လည္း အန္ဓ ပုထုဇဥ္လား ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္လားဆိုတာကိုေတာ့
ကြဲကြဲျပားျပား သိဘို႔လိုပါလိမ့္မယ္ (ပုထုဇဥ္ႏွစ္မ်ိဳးကို ေနာက္ပို႔စ္ တြင္တင္ျပပါ့မည္) အန္ဓ ပုထုဇဥ္ေတြက တဏွာ မာန ဒိဌိ ခိုင္းတာေတြ လုပ္ပါတယ္ ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္ကေတာ့ ကလ်ာဏ ဆိုတဲ့သူေတာ္ေကာင္းတရား (၀ါ) ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔သာသနာအစစ္ကို ကိန္းၿပီး ဥာဏ္ေရွ႕သြားနဲ႔ အလုပ္လုပ္ပါတယ္ ဒီေနရာမွာ ၀ိပႆနာ ဥာဏ္ကိုဆိုလိုတာပါ အပုတ္ေကာင္ၾကီး (၀ါ) အေလာင္းေကာင္ၾကီးမွန္းသိၿပီး လုပ္ေတာ့လုပ္ေပးရမွဘဲ ဒါေပမယ့္ တဏွာနဲ႔ မလုပ္ပါဘူး ဥာဏ္နဲ႔ လုပ္ပါတယ္ ဒီလို ဥာဏ္ ဦးစီးနိုဳင္ဘို႔အတြက္ အသိမွား အမွတ္မွား အယူမွားေတြကို အရင္ဆုံး မွန္ေအာင္ျပင္ရမွာပါ ေယာနိေသာ မနသီကာရ ျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းမွန္ေအာင္ အဆုံးလုပ္ရမွာပါ ပထမအဆင့္အေနနဲ႔ အယုူမွားကို အရင္ျပင္ရမယ္ အယူမွးဆိုတာက ဒိဌိကို ဆိုပါတယ္ ဒိဌိကလည္း (၆၂) ပါးေတာင္ရွိတာ အသက္ကလည္း ေကြးေသာလက္မဆန္႔မိွ ဆန္႔ေသာလက္မေကြးမိွလိုဆိုေတာ့ သတ္မွသတ္နိဳင္ပါ့မလားလို႔ ေတြးစရာလည္းရွိပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ဒိဌိ ၆၂ ပါး ဘယ္ေလာက္ မ်ားေနပါေစ သကၠာယ ဒိဌိ ဥေစၧဒ ဒိဌိ သႆတ ဒိဌိ ဆိုတဲ႔ ဒိဌိသုံးပါးကို ပယ္သတ္နိဳင္ရင္ က်န္ေသာ ဒိဌိ အားလုံး ေသပါတယ္ တစ္ခုျခင္းနာလည္ေအာင္ အတတ္နိဳင္ဆုံး ရွင္းျပေပးပါ့မယ္ သကၠာယဆိုတာက အထင္အရွားရွိတာကို သကၠာယ လို႔ေခၚပါတယ္ ဒိဌိ ဆိုတာက အယူမွားတာပါ သႆတဒိဌိ ဆိုတာက အဲဒီ အထင္အရွားရွိတဲ့တရားကို ခိုင္တယ္ ၿမဲတယ္ မပ်က္နိဳင္ဘူး လို႔ ယူလိုက္တာပါ ဥေစၧဒ ဒိဌိဆိုတာက ပ်က္ၿပီးရင္ ဘာမွျဖစ္ေတာ့ဘူး ဒီဘ၀ ဒီကိုယ္နဲ႔စံ ေနာင္ဘ၀ေနာင္ကိုယ္နဲ႔ခံ ဆိုတာ ဥေစၧဒ ဒိဌိပါ ဒိဌိမွ မျပဳတ္ေသးရင္ ဒါနျပဳလည္းစိတ္မျခရေသးပါဘူး သီလေစာင့္လည္းစိတ္မျခရေသးပါဘူး ေမတၱာေတြပို႔ ပုတီးေတြစိတ္ေနလည္း စိတ္မျခရေသးပါဘူူး ေနာက္ဆုံး တစ္ေၾကာင္းတည္းနဲ႔ နိဗ္ဗါန္ကို အေရာက္ပို႔ေပးမယ့္ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္တာေတာင္မွ လမ္းစဥ္မမွန္ေသးပါဘူး ဒုကၡလြတ္တဲ႔ေနရာကိုတားမွာကလည္း ဒိဌိပါ ဒုကၡေရာက္မယ့္ေနရာကို ပို႔မွာလည္းဒိဌိပါ ဒီေနရာမွာတစ္ခုေျပာျခင္တာက အခုေျပာေနတဲ့ ဒိဌိဆိုတာ သမၼာဒိဌိကို မဆိုလိုပါဘူး မိတ္ဆာဒိဌိကိုေျပာတာပါ ဒုကၡေတြ႔သမွ် ကိုယ္မျဖစ္ျခင္တာေတြ ျဖစ္ရသမွ် အားလုံးရဲ႔ တရားခံက ဒိဌိပါ အရင္တုန္းကေတာ့ သူေၾကာင့္ ဟိုဘက္အိမ္ကလူေၾကာင့္ ငါ့ကိုမနာလိုတဲ႔ သူေၾကာင့္လို႔ ထင္ခဲ့သမွ် တက္တက္စင္ေအာင္လြဲပါတယ္ ရန္သူမွန္းသိရင္ လက္သတ္ေမြးေနလို႔ မရေတာ့ပါဘူး မျဖစ္ ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔သတ္ ရေတာ့မယ္ ဒီေတာ့ ဒီ ဒိဌိက ဘယ္ကေနစျဖစ္တာတုန္း မိုးေပၚကၾကလာရင္ အဲဒီၾကတဲ႔အခိ်န္မွာသတ္ရမယ္ ေျမၾကီးထဲကထြက္လာရင္ ထြက္လာတဲ႔အခိ်န္သတ္ရမယ္ ဒီေတာ့ ဒိဌိျဖစ္ေၾကာင္းတရားကို ရွာဘို႔လိုပါၿပီ အလိုလိုျဖစ္လာတဲ႔အရာဘာမွမရွိတဲ႔အတြက္ သူမွာလည္း အေၾကာင္းတရားရွိမွာပါ အေၾကာင္းကို ရွာလိုက္ေတာ့ ရွစ္မ်ိဳးေတာင္ေတြ႔တယ္ဗ်ာ
၁။ ခႏၶာ ၂။ အ၀ိဇၨာ ၃။ ဖႆ ၄။ သညာ ၅။ တေကၠာ ၆။ အေယာနိေသာ ၇။ ဒုမၼိေတၱာ ၈။ ပရေသာေဂါေသာ လို႔ ရွစ္ပါး ရွိပါတယ္
၁။ ခႏၶာ မိမိသႏၱန္မွာ ခႏၶာ ရွိပါလွ်က္နဲ႔ အမွန္မျမင္ရင္လည္း ဒိဌိ ျဖစ္ပါတယ္
၂။ အ၀ိဇၨာ ရဲ႕သေဘာက သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကိုမသိတာ တနည္းအားျဖင့္ မွန္တာကို မသိမမွန္တာကိုသိေနတဲ့ သေဘာေၾကာင့္လည္း ဒိဌိျဖစ္ပါတယ္
၃။ဖႆ ဆိုတာက အာရုံနဲ႔ဒြါယကိုတိုက္ေပးတာ အဆင္းနဲ႔ မ်က္လုံးနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ အစရွိသျဖင့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာလည္း ဒိဌိကျဖစ္ပါတယ္
၄။သညာ မွတ္သားထားတာေတြပါ အေဖလို႔မွတ္ အေမလို႔မွတ္ သားလို႔မွတ္ သမီးလို႔မွတ္ အဲဒီအမွတ္ေတြးမွားလို႔လည္း ဒိဌိျဖစ္ပါတယ္
၅။တေကၠာ ဆိုတာက ၾကံစည္တာပါ အၾကံအစည္ေတြမွားလို႔လည္း ဒိဌိျဖစ္ပါတယ္
၆။အေယာနိေသာ ဆိုတာက ႏွလုံးသြင္းမွားတာပါ မရွိတာကိုအရွိလုပ္ၿပီး ႏွလုံးသြင္းမွားေနရင္လည္း ဒိဌိျဖစ္ပါတယ္
၇။ဒုမိၼတၱေသာ ဆိုတာက မေကာင္းတဲ႔ မိတ္ေဆြပါ မေကာင္းတဲ႔မိတ္ေဆြရဲ႔ လမ္းျပမွဳေနာက္ကိုလိုက္လို႔လည္း ဒိဌိျဖစ္ပါတယ္
၈။ပရေသာေဂါေသာ ဆိုတာ သူမ်ားပါးစပ္မွာ လမ္းဆုံးတာကိုဆိုတာပါ သူမ်ားပါးစပ္မွာလမ္းဆုံးေနတာ့ ကိုယ့္ဥာဏ္က မေရာက္ေတာ့ဒိဌိျဖစ္တာပါ ဒီေနရာမွာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဖြင့္ဆိုတာ ကိုေဆြးလိုပါတယ္ တရားနာမွားလို႔ ဒိဌိ ျဖစ္တယ္တဲ႔ တရားနာတာဘဲ မွားတယ္လို႔ရွိေသးလားလို႔ထင္စရာပါ ျမတ္စြာဘုရားက ေဒသနာႏွစ္ မ်ိဳးနဲ႔ ေဟာပါတယ္ ဥာဏ္နဳတဲ႔သူေတြ အတြက္ ေဆာင္ၿပီးေတာ့ ေဟာတဲ့တရားကတစ္မ်ိဳး တိုက္ရိုက္ေဟာတဲ့တရားက တစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္ ဥပမာဗ်ာ ဘယ္မင္းၾကီးကေတာ့ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာ ဘာေတြလွဴလို႔ နတ္ျပည္မွာ နတ္သမီးက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ဆိုေတာ့ တကယ္မရွိတဲ႔ မင္းၾကီးေတြ လူေတြ နတ္ေတြကို တကယ္လို႔ယူလိုက္ရင္ သူမွားပါးစပ္မွာလမ္းဆုံးၿပီး ေဆာင္ေဟာတဲ့တရားကို တိုက္ရိုက္ယူလိုက္ေတာ့ ဒိဌိ ျဖစ္ေတာ့တာေပါ့ သုတၱန္တရားေတြကလည္း ဘုရားေဟာခဲ့တာပါ နာေကာင္းပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ေဆာင္ေဟာတဲ့တရားမွန္းသိရမယ္ ဒါေၾကာင့္ အထည္ကိုျပေဟာတဲ႔တရားေတြကို တရားပြဲၿပီးရင္ အထည္ေဖ်ာက္ၿပီးေတာ့ အဘိဓမၼာနဲ႔ လက္စသတ္ရပါ့တယ္ ဒါေၾကာင့္ သုတၱန္ေဟာတဲ႔ဆရာေတာ္ေတြက ကုသလာ ဓမၼာ အကုသလာဓမၼာ အဗ်ာကတာ ဓမၼာ လို႔ တရားနိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္ နည္းနည္းရွည္သြားၿပီဗ် ဒိဌိျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့သိၿပီး အေၾကာင္းကိုသတ္မွရမွာေနာ္ အေၾကာင္းကလည္း ရွစ္မ်ိဳးၾကီးလို႔ ေစ်းဆစ္ၾကဦးမွာလား ကိုင္းေရွာ့တာေပါ့ အေၾကာင္းရွစ္ပါးဘယ္ေလာက္ပင္မ်ားပါေစ ခန္ဓါ ကို အမွန္ျမင္ရင္ ဒိဌိ ျပဳတ္ပါတယ္ဗ်ာ ခန္ဓါကို အမွန္ျမင္ဘို႔ဆိုေတာ့ ခန္ဓါကလည္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္ဗ် အေခၚရွိ ခန္ဓါက တစ္မ်ိဳး တကယ္ရွိခန္ဓါက တစ္မ်ိဳးပါ ေနာက္ရက္မွေပါ့ဗ်ာ အခ်ိန္ေကာင္းကိုအလြဲသုံးစားမျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းရင္း

No comments:

Post a Comment